torsdag 14 april 2011

Chockfrossa, smärta och en komplimang

I morse cyklade jag till vårdcentralen och hade sen bestämt mig för att jobba hemma. När jag kom in genom dörren hemma slog smärtan till. Från svanken och enda ner till vänster tå och jag kunde inte böja mig framåt. Försökte halvgråtandes och utan framgång hitta ett läge som inte gjorde ont och ringde kiropraktorn för en akuttid. Då kom frossan, hela jag skakade och hackade tänder, jag började må vansinnigt illa och samtidigt kändes det som att mina ben skulle gå av. Jag har nog aldrig haft så ont i hela mitt liv. Enligt kiropraktorn var det troligtvis en nerv i höften som kommit i kläm. Och smärtan var så stark att den hade framkallat chock, det var det som orsakade frossan.

På vägen från kiropraktorn mötte jag en äldre, distingerad herre som artigt frågade om han fick störa i mitt mejlande (jag gick med näsan i telefonen). "Hur känns det att vara så vacker?" frågade han, log, lyfte på hatten och gick vidare. Blek, mörbultad och utmattad stod jag kvar och log fånigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar