tisdag 6 oktober 2009

Camping i lägenheten

Jag är fantastiskt glad över att ha flyttat in. Tro inget annat. Men det börjar bli lite påfrestande att campa i lägenheten.

Inflyttningshelgen blev bara flytt av kartonger, resten av tiden gick åt till flyttstädning av gamla lägenheten och sen drog jag iväg till Barcelona. Jag hann inte ens provsova. Så när jag kom hem i torsdags, aningen trött efter intensiva dagar, möttes jag av samma kaos som jag lämnade. Åt hämtmat på golvet med flyttkartong som bord, blåste upp luftmadrassen och höll sen på att frysa ihjäl på golvet på natten. Men ändå, jag fick sova i min lägenhet!

På fredagen kom min nyinköpta soffa. Var strålande glad tills ikeakillarna kom in med tre paket. "Inga problem, den monterar jag snabbt ihop", var nästa tanke när jag kom hem från jobbet och hade en halvtimme på mig tills jag skulle iväg. När jag försökte lyfta en av delarna ur kartongen och inte lyckades rubba den en millimeter började jag känna mig lite missmodig.

På lördagen kom snälla T för att hjälpa mig att bygga ihop soffan. "Kanonbra, i natt får jag sova i soffan istället för på luftmadrassen!" Inte riktigt. Eftersom soffan är köpt på Ikea var det naturligtvis fel på den och vi kunde inte bygga klart. Luftmadrassen igen. Och aningen arg på Ikea.

På söndag gjorde T en ny utryckning med medhavda muttrar och verktygslåda. Vi monterade vidare och fick faktiskt ihop soffan utan reklamation. Så nu har jag en soffa, en matta, en massa flyttkartonger och... ja, that's about it. Men på lördag kommer flyttlasset. Efter ett antal loftsängar, soffor och andrahandsängar ska jag äntligen få sova i min egen säng. Att den varit utlånad till två nyförälskade par under tiden är en tanke jag försöker förtränga...

2 kommentarer:

  1. haha, fan vad skön du är. Bara du som kan måla upp en bild där jag se dig sitta på din madrass med flyttkartongen som bord och skrapa i dig en Findus färdigmatlåda :)

    Tycker det är alldeles för lång tid till november och alldeles för längesedan vi sågs!!
    Längtar efter att få se din nya lägenhet och även efter tjejsnacket..och även efter champagnen.. :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Måste hålla med föregående kommenterare. Du är för härlig Sara! ;-)
    Jag som briljerade med min friskhet tidigare i veckan har fått äta upp den kommentaren. Sitter på jobbet och hostar upp lungorna och känner mig rätt ynklig.
    Hoppas nu att allt funkar med ditt flyttlass på lördag så att du får "fixa o dona" lite där hemma innan jag kommer och våldgästar dig! ;-)

    kramis

    SvaraRadera