torsdag 18 juni 2009

Sara vs prestationsångesten, rond 414

Som vanligt kämpar jag med min prestationsångest. Kanske extra mycket just nu. Man skulle kunna tycka att min fasta anställning borde vara ett trumfkort att kasta i ansiktet på min motståndare, men prestationsångesten bara skrattar ondskefullt och viskar: "Snart kommer de på att du inte kan nåt. Skriv på kontraktet snabbt, innan de avslöjar dig." Min motståndare kan mina ömma punkter.

Jag kontrar med min senaste webbanalys och riktigt lyckade workshop. Prestationsångesten backar in i ringhörnan men får på sin höjd ett blått öga och en fläskläpp. Jag vinner ronden men efter lite vätskepåfyllning och omplåstring kastar den sig över mig igen.

Men jag ger mig inte. Envist blockar jag slag efter slag. Min strategi är uttröttning istället för knock out. Men jag är inte den enda som är envis. Från varsin ringhörna blänger vi på varann. Inväntar rätt läge att slå till i denna evighetslånga fight. Vi är trötta nu. Jag undrar om matchen nånsin tar slut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar