fredag 20 mars 2009

Same same but different

Vi gillar att återanvända. Varför tänka nytt när man kan använda samma igen? Det blir ju så mycket enklare att komma ihåg då.

Som exempel: Jens, Tom, Kalle/Calle, Linus, Fredrik, David (här skiljer vi dem enkelt åt med uttal: den första heter Daaavid uttalat på norrländska, med långt a. Den andra heter David på stockholmska eller snygg-david och den tredjes namn är lite mer internationally pronounced, däjvid.), Mattias/Mathias (också norrländska kontra stockholmska), Thomas/Tomas (aka MM), Erik (vilket löstes med Erik 1 och Erik 2), Richardx3 (retarded-richard, colgate-rikard och mr M). Vilka har jag glömt, mina kära tre M?

Men det finns även några orginal. Nummer ett måste bli Jean-Baptiste. Det är svårslaget. På stark andraplats kommer Jukka. Kan trean bli Ted måntro eller finns det bättre kandidater?

2 kommentarer:

  1. Jag har ett svagt mina av Daniel? Eller är jag helt ute och cyklar då? :) Kanske Patrick?

    hehe..äh, same same but different som sagt

    SvaraRadera
  2. Daniel är jag med på men vilka patrick? :)

    SvaraRadera