fredag 13 februari 2009

Will you be my valentine?

Igår var det valentinfest på Amore reklambyrå. Hjärtformade pizzor, massor av rött och hjärtan, det fanns till och med en spådam som grädde på moset. Men jag fick aldrig veta mitt öde, det var för lång kö... Dessutom var det förstås open bar. Open bar är inte bra för såna som ska upp och jobba dagen efter. Det vill säga jag. Om jag är trött i vanliga fall kan jag säga att imorse var jag död. Men men, jag kom i tid till mötet halv tio. Visserligen med gårdagens smink och en andedräkt som skulle kunnat klubba en sumobrottare. Men det var det värt!

Reklamfolk är lite speciella. Jag tittade storögt på alla trendiga reklambyråmänniskor med konstiga kläder. Tappade räkningen på hur många som hade svarta stora plastbågar och funderade på om tjejerna medvetet försöker vara så fula som möjligt... Ja, jag vet, det är jag som är otrendig och de som har stenkoll. Undrar hur man förväntas se ut när man jobbar på en kommunikationsbyrå? Jag kanske borde byta stil. Eller snarare skaffa en.

Visste ni förresten att slumpen verkar vara ett norrländskt begrepp? Alltså inte slumpen i betydelsen oförutsägbarhet utan slumpen i glaset. Man lär sig nåt nytt varje dag...

1 kommentar:

  1. Slump som slump..det är nog ingen tillfällighet att den sista slumpen i glaset även betyder oförutsägbarhet - det är ju ungefär det man får när man druckit upp slumpen och det vill säga allt i glaset =)

    Här på jobbet kom vi även på Slatten i glaset..vad nu ska kombineras med? Slutty dresses? Slatt som Slutt..eller eh..hur stavas det egentligen på engelska? Ser inte lika bra ut på svenska,den saken är klar.

    Glad att din Valentin blev bättre än föregående (bittra) år! :)
    Kram på re från Norr!

    SvaraRadera