lördag 20 augusti 2011

Om att vara trasig/om att hitta ny energi

Det här skrev jag igår kväll:

"Jag är så himla rädd. Jag har gått sönder en gång. Och det krävs så lite för att jag ska göra det igen. Den eviga tröttheten tar tag i mig. Hur mycket jag än sover släpper den inte taget. Jag drömmer så mycket att jag inte längre vet vad som har hänt på riktigt. Fragment från drömmarna följer med in i verkligheten och tvärtom. Målet med dagarna är att orka hålla mig vaken tills jag kommer hem och får sova."

Idag mår jag lite bättre. Har sovit, sovit, sovit. Sagt nej till allt och försökt hitta tillbaka till lugnet. Jag glömmer så lätt att jag inte fixar samma tempo som förut. Jag glömmer att det inte hjälper att bli arg för att det är så. Jag vill så gärna orka allt jag vill. Ny dag, nya andetag. Idag blir en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar