söndag 7 februari 2010

Helgen när mitt huvud nästan exploderade

En fredag som skulle handla om vin och god mat, om M:s kommande resa och om att ha trevligt med goda vänner, blev till något helt annat. Om inte D varit med hade jag nog inte hållit ihop den kvällen. Tack fina du för att du finns. Och tack M, när vi pratade till sent in på natten inser jag hur tråkigt det är att vi bor så långt ifrån varandra.

Lördagen gick i förvirringens tecken. Telefonsamtal, sms och beslut att fatta. Helomvändningar och någon som är mer förvirrad och nojig än jag. Men klok och förståndig som jag är fattade jag det enda möjliga beslutet. Att gå på krogen och bli olämpligt berusad. Häpnadsväckande nog fattade en drös av mina vänner precis samma beslut som jag. Och kvällen blev till slut riktigt bra.

Idag har varit en bra dag. Jag vaknade utan den känsla som har följt mig så länge nu. Jag vilar i lugnet som följer med fattade beslut. Och jag känner mig otroligt glad och tacksam för vännerna som finns där. Utan dem skulle det inte gå.

Och huvudet har inte exploderat än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar