tisdag 23 februari 2010

En helt vanlig tisdag

Vaknade klockan 5 och började fundera på ett jobbprojekt som ger mig ångest. Låg vaken till klockan 6 och försökte fundera ut om det finns nåt sätt att snabbt bli sjukskriven eller emigrera utomlands. Lyckades inte komma på nåt.

Svarade på medarbetarenkät och på frågan om jag trodde att jag jobbar kvar om två år. Nej. Ångesten dämpades efter moraliskt stöd från fin kollega, klokt och genomtänkt mejl och efterföljande telefonsamtal till kund samt samtal med chef som skickligt trollade fram lite resurser. Sen lanserade jag en webbplats. Fick en glad kund. Kanske är mitt jobb inte så illa ändå? Om jag bara kunde lägga min energi på planering och struktur istället för på prestationsångest skulle mitt liv bli så mycket lättare.

Träning. Jag börjar ana beroendet i kroppen. Gillar. Glömde bort att värma upp och lyckades sträcka en muskel i låret. Ont. Kompenserade smärtan i låret med utsikten på gymmet. Kan man ha vårkänslor i februari och -20?

Tapasmiddag med T. Lätt berusad efter ett glas vin. God mat. Glad. Oerhört avundsjuk på T:s eventuella helgaktiviteter.

Dags att sova för att orka med en helt vanlig onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar