måndag 24 augusti 2009

"Sara, du tror väl inte att du kan ha ett liv medan du letar lägenhet"

Sa min kollega som ägnat 1,5 år åt att köpa lägenhet.
Jag ger honom rätt.
Jag lever, äter, sover, drömmer och andas lägenheter.
All vaken tid går åt att till scanna nätet efter aktuella prospekt, gå på visningar och ha ångest över nästa bud. Den sovande tiden går åt till att drömma om budgivningar och att gnissla tänder.
Så här långt har jag lärt mig en sak: Min lägenhetssmak går inte ihop med min plånbok.
Så vad gör man? Letar mindre, längre bort eller ber banken om mer pengar?

Men visst är det kul också. Jag drömmer om eget hem, som bara är mitt, där ingen kan säga åt mig att jag måste flytta om några månader igen. Där jag får flytta in mina egna möbler, måla mina egna väggar och äntligen, äntligen vara hemma.

4 kommentarer:

  1. En vacker dag händer det.....!;-)

    SvaraRadera
  2. Det finns fina lägenheter till bra pris en liten bit utanför stan - ett område som kallas Sundsvall:)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, en liten bit... den var bra!

    SvaraRadera
  4. Det där är jobbigt. Vi har också varit i den svängen ett par gånger. Senast hade vi tur, vi köpte andra lägenheten vi tittade på så då slapp man söndagshetsen med alla visningar. Men jag vet som sagt var hur det är: på söndag hade man hittat drömlägenheten, på måndag hade man mentalt flyttat in där - möblerat den och allt och på tisdag blev man besviken när budgivningen tog fart...

    SvaraRadera