tisdag 24 mars 2009

Med vilken rätt snokar man i en singelpinglas privatliv?

Som singeltjej får jag då och då frågan om jag träffat någon. Att mina nära och kära med vänlig omtanke vill veta vad som händer i mitt liv är helt okej. Men när min före detta chef för andra gången på kort tid frågade mig om jag inte träffat någon, började jag på allvar fundera på den här frågan. Är det självklart att man får fråga så? Vilka sociala regler och koder gäller egentligen på området?

Och vad svarar man? Om jag svarar nej har folk en tendens att lägga huvudet på sned och säga "Men du ska se att du träffar nån snart. Nästa gång jag får den reaktionen ska jag testa att börja gråta högljutt och snyfta "jag kommer aaaaldrig träffa nån!". Bara för att se hur de reagerar liksom. Att detaljerat berätta om vilka dejter man varit på senaste tiden och utfallet av dem är nog inte heller nån bra strategi. Kan nog snabbt bli ganska obekvämt.

Är enda sättet att slippa frågan att stadga sig?

1 kommentar:

  1. Huvudtilten är alltid härlig att få..som om det skulle vara synd om en? Om det är en tjej som frågar nästa gång så tycker jag du ska svara att du är lite osäker på din sexualitet och börjar dras lite mer mot kvinnor men vet inte hur du ska komma ut..?

    :)

    SvaraRadera