tisdag 3 februari 2009

Vardagslycka

Jag vet att jag gnäller mycket just nu. Men det finns mycket att vara glad över. Jag har varit hemma i helgen och äntligen fått träffa mina finaste. Och igår träffade jag mina Luleåtjejer och det kändes som att tiden stått stilla, som att vi fortfarande träffas varje dag och inte alls har bott på olika håll i över ett år. Det är det som är så fantastiskt med vänner, att man kan fortsätta precis där man slutade.

Saker som värmer mitt hjärta i vintermörkret:

  • Att få komma hem till mina fina familj och vara efterlängtad. Att alla orkar lyssna när jag berättar resminnen i två dagar.
  • Att barnen sparat ett pepparkakshjärta till mig från julafton.
  • Mammas chokladbiskvier (som bara bakas en gång om året).
  • Gos med spinnande solvarm katt. Extra poäng för den aktningvärda åldern av 17 år.
  • Promenad i vintersolen med min fina syster som lånar ut alla sina vinterkläder för att jag ska slippa frysa.
  • Att komma hem från semestern och upptäcka att en jobbresa till Luleå är inbokad och därför få träffa bästaste vännerna i norr.


Jenny med Victorkatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar