lördag 21 februari 2009

"Life is what's going on, while you make other plans"

Känner mig lite vilsen just nu. Rastlöshet slåss mot trötthet. När jag pratar med vänner blir jag så imponerad över deras målmedvetenhet och planering. Jag har inga mål, ingen plan. Jag har drömmar, men vet inte hur de ska bli verklighet. Kanske är jag bara oföretagsam. Hittar inte tillbaka till vardagslunken efter resan. Känner mig rastlös, vill mer, vill bort. Önskar att jag bara kunde vara nöjd. Inte hela tiden sträva mot något annat än det jag har. Är det så att livet passerar medan jag funderar på vad jag ska göra med det? Eller måste jag ha en plan för att livet ska bli som jag vill?

2 kommentarer:

  1. Svar på den sista frågan i filosoferandet: Om du vill att livet skall bli som du vill, ja då måste du ha en plan. Alternativet är att sitta på flotten och stillsamt driva med strömmen mot havet. Det är inte heller så tokigt alternativ.

    W.

    SvaraRadera
  2. Vad poetiskt det lät. Och inte så illa faktiskt :)

    SvaraRadera